• Novinky

  • Novinky

            • Valentínska pošta

            •  

              Aj tento rok sa žiaci našej školy zapojili to milej aktivity s názvom Valentínska pošta. V dňoch pred sviatkom Valentín si žiaci pripravili pohľadnice, odkazy či malé darčeky pre svojich kamarátov, učiteľov alebo tajné lásky. Na chodbe bola pripravená špeciálna schránka, do ktorej mohli žiaci tieto odkazy vhadzovať. Na Valentína ich ôsmaci doručili adresátom.

              Táto tradícia podporuje priateľstvo, pozitívnu energiu a ukazuje, že aj malé gesto môže niekomu vyčariť úsmev na tvári

                                                                                                    -školský parlament-

            • Hviezdoslavov Kubín - školské kolo

            • Dňa 21.02.2025 sa v našej škole uskutočnilo školské kolo recitačnej súťaže Hviezdoslavov Kubín, v ktorom žiaci 3. a 4.ročníka predviedli svoj talent v prednese poézie. Súťažiaci sa predstavili s rôznymi ukážkami, v ktorých porota hodnotila výrazový prejav, techniku a aj výber textu. Nakoniec sa súťažiaci umiestnili nasledovne:

              2.miesto: Diana Klimková

              3.miesto: Ivana Hořáková, Matúš Grinč

              4.miesto: Oliver Jantol

              Aj napriek tomu, že naši súťažiaci nepostúpili do ďalšieho ( okresného ) kola, podujatie vytvorilo príjemnú atmosféru, a veríme, že inšpirovalo mnohých k ďalšiemu umeleckému prejavu.                                

                                                                                                                                                             MM

            • „Online pohoda“ - Deň bezpečného internetu u nás v škole

            • Svet sa neustále mení a s ním aj nebezpečenstvá, ktoré ľuďom hrozia nielen v reálnom, ale aj vo virtuálnom priestore. Deň bezpečného internetu sa každoročne oslavuje druhý utorok vo februári a je venovaný podpore bezpečného a zodpovedného používania online technológií, najmä medzi deťmi a mladými ľuďmi. Tento deň vznikol z iniciatívy organizácie Insafe a od svojho vzniku v roku 2004 sa rozšíril do viac ako 170 krajín sveta. Rodičia by mali sledovať, ako ich deti trávia čas na internete, aké počítačové hry hrajú, s kým komunikujú a aké informácie a stránky navštevujú a zdieľajú.

              Kyberšikanovanie, zneužívanie osobných údajov, či zdieľanie nebezpečných fotografií sú len niektoré z hrozieb, ktorým je možné predísť včasnou edukáciou a ochrannými opatreniami. Dôležité je vedieť, že nie všetko, čo sa na internete zverejní, ZMIZNE. Zodpovednosť za zdieľaný obsah je kľúčová nielen pre deti, ale aj pre dospelých. Pre deti môže mať nevhodné správanie v online priestore fatálne následky, a preto je dôležité diskutovať o bezpečnom využívaní internetu a učiť deti ako sa vyhnúť potenciálnym hrozbám.

              V tomto školskom roku sme sa zapojili do osláv 22. ročníka Dňa bezpečného internetu  prostredníctvom výzvy pre školy, ktorá je zameraná na podporu zodpovedného a bezpečného správania detí v digitálnom priestore. Na tému "Buď v online pohode" starší žiaci tvorili plagáty v Canve o aktivitách, ktoré im robia radosť v online aj offline prostredí. Okrem toho písali básne a piesne, ktorých hlavnou myšlienkou bolo ako si v online priestore zachovať pohodu a rovnováhu, byť v pohode a nad vecou,  toto celé tvorili pomocou nástrojov umelej inteligencie - AI. Mladší žiaci kreslili obrázky ako podľa nich vyzerá online pohoda.

              Počas aktivít sa žiaci učili o kyberšikane, ktorá predstavuje formu šikanovania prostredníctvom internetu a digitálnych technológií. Prostredníctvom rôznych prípadov a príkladov sa dozvedeli, že kyberšikana môže zahŕňať nepríjemné správy, zverejňovanie urážlivých fotografií a videí, ako aj krádež osobných údajov a ich zneužívanie. Žiaci sa tiež naučili ako ich môže kyberšikana ohrozovať a prečo je dôležité chrániť si svoju identitu v online priestore. Zistili, že zverejňovanie osobných informácií, ako je adresa bydliska, telefónne číslo alebo fotografia, môže byť nebezpečné a môže viesť k zneužitiu týchto údajov.

              Získali tiež praktické rady ako si vytvárať bezpečné heslá, aby sa ich údaje nestali ľahkým terčom pre hackerov. Žiaci sa naučili, že silné heslo by malo obsahovať kombináciu veľkých a malých písmen, číslic a špeciálnych znakov. Dozvedeli sa tiež, že je dôležité nepoužívať rovnaké heslo pre rôzne účty a pravidelne ho meniť. V praxi si vyskúšali vytváranie vlastných silných hesiel a pochopili, že takýmto spôsobom môžu efektívne chrániť svoje osobné údaje a identitu pred hackermi a kybernetickými útokmi. V kvíze Kahoot s názvom Digitálna bezpečnosť si žiaci overili svoje vedomosti a zistili, čo všetko o bezpečnosti na internete vedia.

              Našou ambíciou bolo motivovať žiakov k premýšľaniu o vlastnej bezpečnosti na internete a podporiť ich v aktívnom záujme o digitálnu gramotnosť. Ďakujeme všetkým žiakom, ktorí boli ochotní sa do výzvy zapojiť a dúfame, že sme všetci povzbudení využívať TECHNOLÓGIE ZODPOVEDNE A KREATÍVNE. A na záver už len rada pre všetkých - NAUČME SA SPRÁVNE MANAŽOVAŤ SI ČAS STRÁVENÝ NA INTERNETE A VYUŽÍVAŤ TECHNOLÓGIE TAK, ABY NÁM POMÁHALI A NEPREKÁŽALI.

                                                                                                                         Eva Trajová & Róbert Mydliar

            • Matematika plná lásky - valentínske násobenie

            • Na hodine matematiky sme sa so žiakmi 5. ročníka rozhodli osláviť Valentína netradičným spôsobom - opakovaním násobenia jednocifernými číslami. Dvojice dostali kartičky s rôznymi príkladmi na násobenie, ktoré museli správne vypočítať a pospájať s výsledkami tak, aby vytvorili tvar srdca.

              Takto sme si so žiakmi precvičili násobilku, ale zároveň sme do triedy priniesli zábavnú a valentínsku atmosféru. Nakoniec sme zistili, že počítanie môže byť plné radosti a kreativity.

                                                                                                             Mgr. Natália Ondríková

            • Medzinárodná konferencia Erasmus+ v Dubline

            •  

              Naša škola mala tú česť, že bola  súčasťou prestížnej medzinárodnej konferencie Erasmus+ s názvom LinguaLearners:- European Classrooms. Na konferencii sa predstavilo 17 európskych krajín a 46 učiteľov a koordinátorov projektov Erasmus+.

              Dané stretnutie, pod vedením Tary Power, ktorá je lektorkou Technologickej Univerzity v Dubline, sa nieslo v duchu rozvoja a podpory výučby rodného jazyka, ako aj cudzieho jazyka. V dnešnej dobe, kedy sa súčasťou vyučovacieho procesu stávajú aj žiaci z iných krajín, je nevyhnutné, aby sme dokázali porozumieť aj ich jazyku a aktívne im pomáhali s učením sa nášho rodného jazyka. Pani lektorka Yulia Giyazova zo školy vo Waterford nám predstavila stratégie podpory výučby oboch jazykov – rodného, a aj toho jazyka, ktorý žiaci musia zvládnuť, keď prídu do novej, pre nich cudzej krajiny. Ukázala nám niekoľko možností a praktických príkladov ako pomôcť týmto deťom začleniť sa do školského kolektívu a prostredia.

              Navštívili sme aj miestnu školu Adamstown Community College, kde nám boli prezentované skúsenosti s výučbou rôznych cudzích jazykov a tiež aj praktické skúsenosti jednotlivých študentov, ktorí prišli do Írska so svojimi rodičmi začať novú životnú etapu.

              Taktiež nám bola predstavená platforma eTwinning, ktorá ponúka možnosti medzinárodnej spolupráce v online priestore. V rámci programu Erasmus+ sme sa oboznámili s novými príležitosťami, ktoré môžu pomôcť našim žiakom a učiteľom získať skúsenosti zo zahraničia. Aktívne sme sa zapojili do diskusií, workshopov a nadviazali sme cenné kontakty s pedagógmi z rôznych krajín, čo otvára dvere k budúcim spoločným projektom.

              Účasť na tejto konferencii bola pre našu školu veľkým prínosom a veríme, že nové poznatky a kontakty budú motiváciou na ďalšie aktivity v oblasti medzinárodného vzdelávania. Sme radi, že sme našu školu mohli reprezentovať aj na medzinárodnej úrovni a tešíme sa na nové projekty a príležitosti, ktoré nám Erasmus+ prinesie.                                                                                              PaedDr. Miroslava Mydliarová

            • Lyžiarsky výcvik

            • Lyžiarsky výcvik je vynikajúcou príležitosťou na zlepšenie lyžiarskych zručností v bezpečnom a kontrolovanom prostredí. Je skvelým spôsobom, ako deti naučiť základné lyžiarske zručnosti, a zároveň im poskytovať zážitky z pohybu na čerstvom vzduchu. Takýto výcvik zvyčajne zahŕňa niekoľko dní v lyžiarskom stredisku, kde žiaci prechádzajú teoretickým aj praktickým tréningom pod vedením skúsených inštruktorov, učiteľov. Naša škola sa rozhodla tento rok lyžovať v stredisku Spálená – Roháče v dňoch od 27.1.-31.1.2025. Lyžiari si zdokonaľovali svoju techniku, nastupovanie a vystupovanie z lanovky, ako aj rôzne náročnosti svahu. Chceme vyzdvihnúť všetkých začiatočníkov, ktorí sa aj napriek únave snažili zo všetkých síl napredovať,  zdokonaľovať a dokonca sa im podarilo aj zlyžovať celý svah.  Spestrením nášho výcviku boli tí najmenší a najmladší z materskej školy, ktorí nám rozdávali úsmevy a dobrú náladu nielen v autobuse, ale aj na svahu.  Okrem lyžiarskych zručností sa žiaci učili aj o správnom správaní v zimných podmienkach, ako aj o zodpovednosti za seba a ostatných. Záver lyžiarskeho výcviku pre žiakov 6. ročníka a niektorých zo 7. ročníka bolo absolvovanie lyžiarskych pretekov, ktoré úspešne zvládli. Všetkým žiakom gratulujeme.

              Dievčatá:

              1. miesto – Sojčáková Michaela

              2. miesto – Kaniščáková Dáša

              3. miesto – Hrubošová Liliana

              Chlapci:

              1. miesto – Jurina Miloš

              2. miesto – Leginus Adam

              3. miesto  - Klimek Damián

              Žiaci boli odmenení medailou, diplomom a sladkosťou. Ostatní žiaci dostali účastnícku medailu za absolvovanie a zdolanie lyžiarskeho výcviku. Ďakujeme všetkým kolegom a žiakom.

                                                                                                                                                            Gavulová Soňa

            • Micro:bit na hodinách informatiky: Motivácia, inšpirácia, nové poznatky

            • V modernom vzdelávacom prostredí sa čoraz viac kladie dôraz na integráciu technológií do vyučovacieho procesu. Micro:bit, malý programovateľný mikropočítač, sa stal neodmysliteľným nástrojom na hodinách informatiky, prenášajúci deti do sveta programovania a technológie.

              Micro:bit prináša na hodiny informatiky nové možnosti, zábavu, tvorivosť, experimentovanie a obohacuje deti o nové poznatky a zručnosti. Deti sú nadšené, že môžu svoje nápady pretaviť do reálnych projektov. Naprogramovať alebo vytvoriť interaktívny projekt je pre nich vzrušujúce a zároveň motivujúce. Vidia okamžité výsledky svojej práce, čo ich povzbudzuje k ďalšiemu objavovaniu.

              Deti sa učia, ako riešiť problémy a nájsť nové spôsoby, ako využívať technológie na zlepšenie každodenného života. Tento proces ich vedie k hlbšiemu pochopeniu technických konceptov a rozvoju analytických zručností. Tento typ vzdelávania je praktický a aplikovateľný v reálnom svete, čo zvyšuje ich pripravenosť na budúcnosť, v ktorej technológie zohrávajú čoraz dôležitejšiu úlohu.

              Používanie Micro:bitu na hodinách informatiky prináša množstvo výhod, ktoré motivujú, inšpirujú a obohacujú deti. Tieto skúsenosti im poskytujú pevné základy pre budúci úspech v technických odboroch a umožňujú im s nadšením objavovať nové poznatky.

            • Olympiáda v Anglickom jazyku

            • Okresné kolo

              Olympiáda v anglickom jazyku, ktorá sa konala na úrovni celého okresu v Tvrdošíne dňa 15.1.2025 priniesla našej škole veľmi pekné úspechy. Reprezentovali nás Šimon Klimek (7.A) v kategórií 1A a Karolína Leginusová (9.A) v kategórií 1B. Olympiáda pozostávala z disciplín – Písomný test, Ústny prejav – tvorba príbehu na obrázok a Konverzačné schopnosti – Role play, v ktorých žiaci museli reagovať na rôzne otázky a byť pohotoví na danú tému. Šimon Klimek pri svojej premiére na súťaži obsadil 6. miesto a bol úspešný riešiteľ, čím ukázal svoj potenciál do ďalších rokov. Karolína Leginusová pri svojom vystúpení obsadila veľmi krásne 4.miesto, aj keď jej chýbalo málo k stupni víťazov, no taktiež bola úspešnou riešiteľkou s výrazným počtom bodov. Veríme, že svoj potenciál budú naďalej rozvíjať nielen v školskom, ale aj osobnom živote.

              Gratulujeme žiakom k výsledkom a ďakujeme za reprezentáciu školy. 

                                                                                                                                                                   Soňa Gavulová

            • SKÚSENOSŤOU K ÚSPECHU

            • Deti rozvíjajú zručnosti na hodinách informatiky so stavebnicami Lego

              Na hodinách informatiky sa deti často stretávajú s rôznymi úlohami a projektmi, ktoré im pomáhajú rozvíjať ich zručnosti a schopnosti. Jedným zo zaujímavých spôsobov, ako zapojiť žiakov do vyučovacieho procesu, je podpora aktivizujúcich a zážitkových metód vo vzdelávaní, ako napríklad  práca so stavebnicami Lego. Tento prístup nielenže podporuje kreativitu a logické myslenie, ale aj rozvíja dôležité sociálne zručnosti.

              Práca detí na hodinách informatiky so stavebnicami Lego nie je len o stavbe fyzických objektov, ale aj o budovaní dôležitých životných zručností. Spolupráca, počúvanie, tímovosť a kreativita sú len niektoré z benefitov, ktoré deti získavajú touto zábavnou a vzdelávacou aktivitou. Takéto skúsenosti im pomôžu nielen v škole, ale aj v ich budúcom osobním, či profesionálnom živote.

              Zámerom aktivity je, aby si žiaci názorným spôsobom a aktivizujúcimi formami rozvíjali svoje vedomosti a zručnosti. Aktivita je súčasťou projektu „Skúsenosťou k úspechu“ v rámci výzvy ROZŠÍRENIE OVERENÝCH INOVÁCIÍ DO VÝCHOVY A VZDELÁVANIA V ŠKOLÁCH podporeného Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR.                                                                                                                             

                                                                                                                                                                    RM                    

            • Laický defibrilátor

            • Aj poloha školy rozhodla, že práve u nás je umiestnený laický defibrilátor. Čo viac dodať? Štatistiky sú zbytočné, zariadenie je prepotrebné, ovládanie intuitívne. Starostovi úprimne ďakujeme a my všetci si poprajme, aby sme naň nemuseli nikdy siahnuť. 

            • Geografická olympiáda - školské kolo

            • Dňa 14.01.2025 sa v našej škole uskutočnilo školské kolo geografickej olympiády, ktoré opäť potvrdilo, že svet okolo nás je fascinujúci a plný výziev. Naši žiaci zo 6. až 9. ročníka si zmerali svoje sily v rôznorodých úlohách, ktoré preverili nielen ich vedomosti, ale schopnosti logicky uvažovať a prepájať informácie.

              V kategórii E zabodovali žiaci 9. ročníka - Samuel Skurčák (1. miesto), Marek Taraj (2. miesto), Veronika Jurinová (3. miesto). V kategórii F v silnej konkurencii riešiteľov excelovali siedmaci - Patrik Litvák (1. miesto), Šimon Klimek (2. miesto) a Lukáš Lucký (3. miesto).

              Na záver chceme vyzdvihnúť všetkých zúčastnených žiakov, ktorí sa nebáli zapojiť do tejto náročnej súťaže. Víťazi školského kola nás budú reprezentovať v okresnom kole, na ktoré sa už teraz začíname intenzívne pripravovať.

                                                                                                        Mgr. Natália Ondríková

               

            • Spúšťanie na lopároch

            • Dnes si druháci na našej škole užívali skvelý deň plný zábavy a dobrodružstva. Za školou sa totiž uskutočnil tradičný "lopárový deň", počas ktorého si mohli vyskúšať spúšťanie sa na lopároch. Pri tejto aktivite sa nielen výborne zabavili, ale aj rozvíjali svoje motorické schopnosti. Nezáležalo na tom, kto došiel najďalej alebo najrýchlejšie – dôležité bolo, že si všetci užili spoločný čas a využili krásny slnečný deň. Tento deň bol nielen zábavným, ale aj skvelým spôsobom, ako si užiť zimné radovánky a spoločne prežívať nezabudnuteľné chvíle s kamarátmi.

            • Projekt o pôde

            •  

              V školách sa deti učia o mnohých zaujímavých veciach, ale nič nie je tak fascinujúce, ako keď sa na vlastné oči presvedčia, čo sa skrýva pod ich nohami. A práve to sa stalo v triede druhákov, ktorí sa pustili do bádateľského projektu o pôde. Žiaci si priniesli kúsok pôdy a začali svoje vzorky skúmať pod lupou. A tu sa začali diať skutočné objavy! Deti sa nielen zabávali pri pozorovaní pôdy pod lupou, ale pochopili, že pôda nie je len obyčajná hmota, ale živý ekosystém, ktorá obsahuje živé, neživé aj odumreté zložky.

              Tento projekt im pomohol nielen lepšie pochopiť, čo sa deje pod povrchom Zeme, ale aj rozvíjať ich pozorovacie schopnosti a vedecké myslenie.

            • Poďakovanie p. Antónii Leginusovej aj Vám všetkým

            • Pani Antónia Leginusová zorganizovala zbierku šatstva, do školy ste nákupom odevov, obuvi, či knižiek prispeli sumou 400€, my sme nakúpili deťom kostýmčeky, použijeme ich na organizáciu mimoškolských aktivít. Ďakujeme zo srdiečka všetkým!

            • Mikulášsky darček

            • Úprimne ďakujeme mamičke, ktorá nám priniesla plný kôš krásnych knižiek. Podarujeme aj dáme do knižnice. 

            • Vianočná punčovačka, inovatívne bádali

            • Nie vždy stihneme prezentovať naše aktivity, sľúbenú punčovačku sme mali 13. decembra. Piataci si sadli do knižnice, na stole ich čakal punč od riaditeľky a perfektné domáce šišky od pani Daniely Pilarčíkovej. Badáli a prezentovali prečítané knihy popri lahodnom punči. Neformálne prostredie vytvorilo správnu predvianočnú atmosféru a deti sa doslova ponorili do príbehov z kníh. 

            • Matematická pytagoriáda 2024

            • Dňa 10. a 11.12.2024 sa uskutočnilo školské kolo pytagoriády. Súťažné úlohy preverili logiku, čitateľské schopnosti, ale aj matematické vedomosti. Bolo treba vyriešiť 15 úloh v časovom limite 60 minút.

              Do riešenia pytagoriády sa zapojilo v našej škole  57 súťažiacich, s nasledovnými výsledkami:

              Za najmladších riešiteľov zabodoval DÁVIDKO HRUBOŠ, 3. roč. - získal 19 bodov, za 4.triedu to bol Lukáš Mäsiar, ktorý získal 17 bodov. V 6. ročníku boli 2 úspešní riešitelia: Martin Tunák - 13 bodov a Michal Katreník-11 bodov. Vždy veselá siedma trieda, nominovala 4 úspešných riešiteľov: Šimon Klimek - 15 bodov, Abdullah Gurbanli - 13 bodov,  Patrik Litvák - 13 bodov,  Dávid Motyčák - 13 bodov.

              Ostatní riešitelia sa ešte polepšia, a dievčatá nedajme sa, máme aj my logiku.

              Všetkým riešiteľom blahoželáme.

              Jana Štechuliaková, PK PP

            • Hodina kódu 2024

            • Druhý decembrový týždeň sa aj v našej škole na hodinách informatiky žiaci zapojila do Hour of Code – Hodina kódu, kde si žiaci precvičili kreatívne kódovanie prostredníctvom zábavných aktivít a hier. Žiaci preskúmali tohtoročné vzrušujúce aktivity s Hour of Code, kde sa informatika stretáva s vecami, ktoré študenti milujú! Ponoriť sa taktiež mohli do hudby s Music Lab: Jam Session , mohli sa rozhýbať s Minecraft's The Show Must Go On alebo preskúmať filmy a popkultúru v  Sprite Lab s Hello World: Transformers One. Pre každého sa niečo našlo! Žiaci našej školy pracovali na rôznych aktivitách ako  – Minecraft – Dobrodruh, Minecraft - Hodina kódu, Minecraft – Cesta hrdinu či Minecraft – Vodné dobrodružstvo. Odomkli sme im svet kreativity a možno sme aj  niektorých žiakov a žiačky inšpirovali ako budúcich inovátorov.  Tí najšikovnejší, ktorí zadanie zvládli a dostali sa na koniec aktivity, si odniesli z hodiny dobrý pocit z vykonanej práce, pozitívnu náladu a získali diplom Minecrafťáka.

              Úspešným riešiteľom GRATULUJEME!!!

              Cieľom Hodiny kódu nie je naučiť všetko, ani to, aby sa za jednu hodinu stal žiak expertom na informatiku. Jedna hodina stačí na to, aby žiaci pochopili, že informatika  je zábavná a kreatívna a že je prístupná pre všetky vekové kategórie a pre všetkých študentov bez ohľadu na pôvod. Milióny zúčastnených učiteľov a študentov sa rozhodli ísť nad rámec jednej hodiny – učiť sa celý deň, týždeň alebo aj dlhšie. Podstata spočíva v tom, že každý sa môže naučiť informatiku a môže ju mať rád!