Úlohou protidrogovej prevencie na školách je vytvárať a podporovať podmienky pre prácu v oblasti prevencie závislostí, vzbudiť záujem u žiakov o šport vo voľnom čase, výchova k zdravému životnému štýlu, vytváranie podpornej dôvery, priateľstva- aktivity a súdržnosti v kolektíve.
Tieto ciele uplatňujú všetci vyučujúci, hlavne na triednických hodinách, občianskych výchovách a v školskom klube detí. Triedny učitelia na prvom stupni si so žiakmi hovoria najmä o vzťahoch v kolektíve, priateľstve, venujú sa dopravnej výchove, úcte k starším, hovoria si o nebezpečenstvách na internete. V prvej triede sa v tomto roku konala prednáška s policajtom na tému Bezpečnosť na cestách, a v 2. ročníku program Paula to vie .Na triednických hodinách sa posilnili rozhovory o prevencii šikanovania a zdravom životnom štýle.
Na druhom stupni sa cielenejšie venujeme preventívnym programom:
S pánom policajtom Šándorom v 5.ročníku bola diskusia na tému prevencia kriminality a prevencia závislostí.
S centrom pedagogicko- psychologického poradenstva a prevencie Tvrdošín na rôznych skupinových aktivitách:
Program Akí sme, ktorý je zameraný na rozvoj medziľudských vzťahov, umožňuje žiakom dozvedieť sa viac o sebe samých sa uplatňoval v 7. ročníku,
Program Cesta k emocionálnej zrelosti, v 8. ročníku, ktorý má prispieť k uvedomovaniu samého seba , k duševnému rozvoju a vytváraniu pozitívnych postojov k životu.
Program Bezpečný internet v piatom ročníku, zameraný na bezpečnú prácu s internetom, správaním sa na sociálnych sieťach, kyberšikanu.
Program- Prečo povedať alkoholu a tabaku nie, ktorý upozorňuje na riziká spojené s fajčením v mladom veku, alkoholizmu a jeho dôsledkov na náš v život.
15. apríla prebehla akcia Deň narcisov, ktorú organizovala p. uč. Šrobová spolu so žiakmi 9. ročníka. Tento rok sa vyzbieralo 425,70€. Touto cestou sa chceme aj Vám poďakovať za finančnú podporu tejto akcie, ktorá je zameraná na boj proti rakovine.
V tomto roku sa učitelia na našej škole zamerali najmä na prevenciu proti šikanovaniu, organizovali sme preventívne prednášky s p. policajtom Pilárom, na triednických hodinách sa všetci učitelia venovali tejto problematike.
Počas roka učitelia sledujú klímu v triede prostredníctvom pedagogického pozorovania, rozhovorov so žiakmi aj rodičmi, ale aj pomocou dotazníkov. Takouto formou môžeme skôr zachytiť problémy v správaní žiakov.
Venovali sme sa aj podpore zdravého životného štýlu v projekte Hovorme o jedle, do ktorého sme zapojili žiakov 4., 5.a 7. ročníka. V rámci výučby žiaci 5. ročníka mali zaradený predmet Výchova k zdraviu.
Na záver sa chcem poďakovať všetkým učiteľom za ich úsilie, ktoré venujú deťom pri zdravom rozvíjaní ich osobností.
Mgr. Michaela Podbieľančíková