• Novinky

  • Novinky

            • DEŇ DETÍ V DUCHU OLYMPIÁDY

            • V piatok 25. 6. sme oslavovali v škole Deň detí, ktorý tradične presúvame na koniec mesiaca júna, keď svieti slniečko, je príjemne teplo a známky sú už zaokrúhlené, a preto si môžeme tento deň o to viac bezstarostne užiť.

              Tento rok sa Deň detí viedol v duchu blížiacej sa letnej olympiády v Tokiu. Slovenský olympijský a športový výbor zaslal do slovenských škôl (my sme neboli výnimkou), pohľadnice našich športovcov, ktorí sa kvalifikovali na olympiádu a naši žiaci mohli na ne napísať slová plné povzbudenia do športových súbojov pre také zvučné mená ako Matej Tóth, Peter Sagan, Danka Barteková, Ján Volko a mnohí ďalší. Pohľadnice sme zaslali a dúfame, že našich športových idolov potešili.

              Naši deviataci sa zahrali na organizátorov olympiády a vymysleli športový program pre mladšie deti. Žiaci museli absolvovať rôzne disciplíny, napr. streľba z kuše, futbalový zápas, skákanie vo vreciach, preťahovanie lanom, prekážkový beh s vajíčkom na lyžici, triedenie strukovín atď., ktoré boli zamerané na rýchlosť a spoluprácu. Po úspešnom dokončení získali indíciu. Ak prešli všetky súťažné disciplíny a získali všetky nápovedy, mohli z nich poskladať vetu, ktorá im napovedala, čo je ich poslednou úlohou, aby mohli získať sladkú odmenu. Okrem súťaží sa mohli odvážnejšie deti zapojiť aj do tanečnej výzvy, kde ich deviatačka Vaneska s pomocou spolužiačok naučila pár aktuálnych tanečných krokov. Mnohé deti a učitelia sa zhodli, že to bol jeden z najúspešnejších Dní detí, ktorý sme na škole mali.

              Na konci celého dňa čakal deti perfektný guláš a buchty, ktoré pripravili naše pani kuchárky, pani upratovačky a pán školník a chuť do jedenia nám nepokazila ani búrka, ktorá sa znenazdania objavila.                                                                                                                                                                                  Mgr. Lucia Vilčinská

            • KOMPÓTY PRE MAŤKA

            • „Aj malý dobrý skutok, ktorý spravíte, je časťou skladačky toho veľkého celku dobra, ktoré môžete šíriť aj vy!“

              Počas Dňa detí sme sa nielen zabávali, ale sme aj robili dobrý skutok. Naša škola sa zapojila do zbierky kompótov pre chorého chlapčeka z Habovky – MAŤKA, ktorý má veľmi rád kompóty. Naši žiaci sa vôbec nenechali zahanbiť a vyzbierali sme VIAC AKO 120 KOMPÓTOV, PÁR CUMLÍKOV A NEJAKÉ SLADKOSTI, ktoré deti s dobrými srdiečkami priniesli.

              Vážení rodičia a milé deti, veľmi pekne Vám v mene rodiny ĎAKUJEME, že ste sa zapojili a pomohli nám urobiť radosť chlapčekovi a jeho rodičom, ktorí si to zaslúžili.                                             Mgr. Lucia Vilčinská

            • e-Twinning - Everyday action

            • e-Twinning - Everyday action

              Na platforme eTwinning, ktorá je najväčšou komunitou škôl v Európe, mali počas tohto školského roku aj žiaci siedmeho ročníka od marca až do júna príležitosť zúčastniť sa medzinárodného projektu s názvom EVERYDAY ACTIONS.

              Program eTwinning umožnil aj naším žiakom  spájať sa na diaľku s našimi partnermi z Turecka, Českej republiky a Portugalska. Počas náročného obdobia pandémie to bola výborná príležitosť ako komunikovať v bezpečnom virtuálnom prostredí, vytvárať partnerstvá a spoznávať rôznu kultúru a zvyky.

              Žiaci prostredníctvom nových webových aplikácií, ktoré sa naučili používať, predstavili ostatným účastníkom projektu, aké aktivity vykonávajú počas svojho dňa. Najskôr predstavili ako vypadá ich bežné doobedie prostredníctvom krátkych videí. Keďže začiatok projektu prebiehal ešte počas online vyučovania, bolo zaujímavé sledovať, aký harmonogram mali žiaci z rôznych krajín.

              Našou ďalšou úlohou bolo vytvoriť logo, ktoré by odrážalo aj názov projektu. Žiaci zapojili svoju kreativitu a vytvorili naozaj pekné logá, spomedzi ktorých sme si potom hlasovaním vybrali jedno, ktoré reprezentovalo aj našu školu.

              Ďalšou aktivitou bol medzinárodný Zoom telefonát. Siedmaci mali v priamom prenose jedinečnú možnosť nielen vyskúšať si svoje komunikačné schopnosti v anglickom jazyku, ale aj príležitosť spoznať svojich projektových partnerov a niečo sa o nich dozvedieť.

              Nasledovala pre nás výzva tradičných jedál. Virtuálna výzva vo varení bola plná zaujímavých receptov. Samozrejme, že nechýbali naše bryndzové halušky, ale aj iné obľúbené recepty našich žiakov. Z receptov vznikla krásna virtuálna kuchárka, ktorú môžete nájsť na adrese: https://wakelet.com/wake/Y1rj9IWblF_LQbfkECagS

              Keďže 9. máj je deň eTwinning-u, žiaci vytvorili pomocou webových nástrojov pohľadnice a priania k tomuto dňu, ktoré boli potom na platforme eTwinning odprezentované aj našim partnerom. Nezaháľali ani učitelia a spoločnou aktivitou sa taktiež zapojili do projektu. (videoprezentácia: https://youtu.be/O433VAqDPNo)

              Ako sa náš projekt blížil ku koncu a niečo sme sa o našich nových známych chceli ešte dozvedieť, naplánovali sme si spoločný chat. Bola to jedinečná príležitosť získať ďalšie informácie a zdieľať naše nápady v rámci projektu.

              Poslednou spoločnou aktivitou bolo vytvorenie básničky, do ktorej žiaci pretavili svoje pocity a postrehy zo spoločného projektu. Takúto náročnú úlohu zvládli urobiť v anglickom jazyku.

              Jedinečnú príležitosť vzdelávať sa zábavnou a inovatívnou formou v medzinárodnej komunite žiakov a učiteľov so spoločným cieľom sme využili naplno a s nadšením. Za dobre odvedenú prácu boli žiaci odmenení certifikátom.

              Mgr. Andrea Kralčáková

               

               

               

               

              e-Twinning - Everyday action

              Na platforme eTwinning, ktorá je najväčšou komunitou škôl v Európe, mali počas tohto školského roku aj žiaci siedmeho ročníka od marca až do júna príležitosť zúčastniť sa medzinárodného projektu s názvom EVERYDAY ACTIONS.

              Program eTwinning umožnil aj naším žiakom  spájať sa na diaľku s našimi partnermi z Turecka, Českej republiky a Portugalska. Počas náročného obdobia pandémie to bola výborná príležitosť ako komunikovať v bezpečnom virtuálnom prostredí, vytvárať partnerstvá a spoznávať rôznu kultúru a zvyky.

              Žiaci prostredníctvom nových webových aplikácií, ktoré sa naučili používať, predstavili ostatným účastníkom projektu, aké aktivity vykonávajú počas svojho dňa. Najskôr predstavili ako vypadá ich bežné doobedie prostredníctvom krátkych videí. Keďže začiatok projektu prebiehal ešte počas online vyučovania, bolo zaujímavé sledovať, aký harmonogram mali žiaci z rôznych krajín.

              Našou ďalšou úlohou bolo vytvoriť logo, ktoré by odrážalo aj názov projektu. Žiaci zapojili svoju kreativitu a vytvorili naozaj pekné logá, spomedzi ktorých sme si potom hlasovaním vybrali jedno, ktoré reprezentovalo aj našu školu.

              Ďalšou aktivitou bol medzinárodný Zoom telefonát. Siedmaci mali v priamom prenose jedinečnú možnosť nielen vyskúšať si svoje komunikačné schopnosti v anglickom jazyku, ale aj príležitosť spoznať svojich projektových partnerov a niečo sa o nich dozvedieť.

              Nasledovala pre nás výzva tradičných jedál. Virtuálna výzva vo varení bola plná zaujímavých receptov. Samozrejme, že nechýbali naše bryndzové halušky, ale aj iné obľúbené recepty našich žiakov. Z receptov vznikla krásna virtuálna kuchárka, ktorú môžete nájsť na adrese: https://wakelet.com/wake/Y1rj9IWblF_LQbfkECagS

              Keďže 9. máj je deň eTwinning-u, žiaci vytvorili pomocou webových nástrojov pohľadnice a priania k tomuto dňu, ktoré boli potom na platforme eTwinning odprezentované aj našim partnerom. Nezaháľali ani učitelia a spoločnou aktivitou sa taktiež zapojili do projektu. (videoprezentácia: https://youtu.be/O433VAqDPNo)

              Ako sa náš projekt blížil ku koncu a niečo sme sa o našich nových známych chceli ešte dozvedieť, naplánovali sme si spoločný chat. Bola to jedinečná príležitosť získať ďalšie informácie a zdieľať naše nápady v rámci projektu.

              Poslednou spoločnou aktivitou bolo vytvorenie básničky, do ktorej žiaci pretavili svoje pocity a postrehy zo spoločného projektu. Takúto náročnú úlohu zvládli urobiť v anglickom jazyku.

              Jedinečnú príležitosť vzdelávať sa zábavnou a inovatívnou formou v medzinárodnej komunite žiakov a učiteľov so spoločným cieľom sme využili naplno a s nadšením. Za dobre odvedenú prácu boli žiaci odmenení certifikátom.

              Mgr. Andrea Kralčáková

               

               

                              OUR POEM

              Everyday actions is our project

              Very educative and entertaining

              Endless joy for all

              Reflects emotions  y'all

              You are like a rising sun.

              Daily activities we shared with fun

              Amazing students with amazing teachers

              Yong and really smart

               

              A  Lot of joy in this project

              Cooperative students with no reject

              This project is the best

              I can speak with my new friends

              Original cultural, linguistic and technological  attractions;

              New  experiences await us on Everyday Actions

               

              Successful and creative students

               

              Each activity is fun

              Twinner friends, it is time to learn new skills,

              W th our big EveryDay Actions siblings

              If I weren't in this project

              Now, I wouldn't learn new information

              New learning tools in our project

              Imaginative students use them perfect

              Nothing is impossible in EveryDay Actions.

              Goodbye our friends and see you in another sections.

               

               (Žiaci zo 7. A)

               

               

               

            • Hodnotiaca správa koordinátora prevencie za školský rok 2020/2021

            • Prevencia kriminality a inej protispoločenskej činnosti  predstavuje  cieľavedomé, plánovité a koordinované pôsobenie na príčiny páchania kriminality s cieľom predísť im alebo aspoň čiastočne znižovať ich negatívne prejavy.

               Aj práve preto sa snažíme neustále spolupracovať s rozličnými vzdelávacími inštitúciami a zabezpečiť tak našim žiakom rôzne preventívne programy a aktivity, aby sa vzdelávali aj v tejto oblasti. Naším cieľom je hlavne predchádzať sociálno-patologickým javom, kde patrí napr. násilie proti jedincovi a skupine, šikanovanie, alkoholizmus, drogy, sprejerstvo či počítačová kriminalita. Na druhej strane, osobitnú pozornosť venujeme aj pozitívnemu ovplyvňovaniu detí a mládeže (napr. využívanie ich voľného času, športové možnosti, zdravý životný štýl). Tieto ciele realizujeme v spolupráci s Centrom pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie v Tvrdošíne a policajtom kpt. Mgr. T. Šándorom, ktorý je policajným preventistom Okresného riaditeľstva Policajného zboru v Dolnom Kubíne. V tomto školskom roku sa žiaci v rámci preventívneho programu mohli oboznámiť s činnosťou policajných psov – ukážkami z kynologického výcviku. Okrem toho sa jednotliví učitelia snažia uvedené témy zakomponovať a uplatniť aj na hodinách biológie v rámci 7. ročníka, ale aj na triednických hodinách, občianskej náuke a v školskom klube detí. Počas roka učitelia sledujú aj klímu v triede  prostredníctvom pedagogického pozorovania, rozhovorov so žiakmi a rodičmi, ale aj s pomocou dotazníkov. Takouto formou môžeme skôr zachytiť problémy v správaní žiakov.

              školskom roku 2020/2021 sa v škole zrealizovali nasledujúce preventívne programy a aktivity:

               

              • 2. A a 4. A

              Emka to vie:

              Cieľom tejto aktivity bolo rozvíjať prosociálne správanie a predchádzať sociálno-patologickým javom prostredníctvom rozličných videí, rozprávok, hier, zážitkových aktivít či diskusií. Odborníci sa zamerali predovšetkým na prevenciu šikanovania a agresívne prejavy, ktoré sa môžu vyskytnúť. Žiaci si tiež osvojili spôsoby, ako chrániť seba aj ostatných.

               

              9. A

              Testovanie profesijnej orientácie

               

              Tento školský rok sme venovali pozornosť aj  zdravého životného štýlu. Hoci sme kvôli nepriaznivej epidemiologickej situácii nemohli zorganizovať viacero vzdelávacích a športových aktivít, ktoré boli v rámci tejto témy naplánované, so žiakmi sa nám podarilo zapojiť do celoslovenskej súťaže Hovorme o jedle. Jej hlavným cieľom je viesť žiakov k zdravšiemu životnému štýlu a lepším stravovacím návykom. V rámci fotografickej súťaže sa nám podarilo získať aj jedno 1. miesto v kategórii Očami gurmána (Tuky, cukry, soľ). Okrem toho sme sa zúčastnili aj celoslovenskej kampane Do školy na bicykli. Počas celého týždňa deti mohli využívať rôzne spôsoby dopravy do školy – bicykel, kolobežka či korčule. Problematike zdravého životného štýlu sme sa venovali aj na online hodinách počas dištančného vzdelávania prostredníctvom rozličných žiackych projektov.

               

              Viacero aktivít, preventívnych programov a podujatí sa nám v školskom roku 2020/2021 už nepodarilo zorganizovať  pre šíriaci sa koronavírus .

               

              Mgr. Veronika Ulrichová

               

               

            • MATEMATICKÝ KLOKAN

            • Celoslovenská matematická súťaž, do ktorej sa zapojili aj žiaci našej školy,mala tento rok opäť netradičnú podobu.Súťaž prebehla v apríli, keď boli v škole žiaci prvého stupňa a žiaci končiacich ročníkov, a ostatní žiaci sa vzdelávali dištančne. Z tohto dôvodu súťaž prebehla aj papierovo v školách,aj on-line z domu.

              Našu školu reprezentovaliza:

              3. A – Šimon Klimek, Lukáš Lucký, Patrik Litvák a Sofia Hrubošová;

              4. A – Lucia Kaniščáková (úspešná riešiteľka Klokana),Peter Jandura;

              5. A – Marek Taraj, Marína Makanová, Karolína Leginusová, Michal Šveláň, Samuel Skurčák, Ema Liová;

              7. A – Sofia Jurinová;

              9. A – Sabína Zuberská, Vanesa V. Valeková.

              Všetci žiaci dobre zvládli súťaž a reprezentovali našu školu.Všetkým riešiteľom blahoželáme.

              Ale predsa len ,jeden žiak vynikal medzi ostatnými. Žiak 3.triedy ŠIMON KLIMEK dosiahol úspešnosť 100% a stal sa najlepším riešiteľom na škole.Získal titul ŠKOLSKÝ ŠAMPIÓN. 

              Osobitne sa chcem ešte poďakovať za dlhoročnú reprezentáciu školy v matematických  a prírodovedných súťažiach žiačke 9.triedy Sabínke ZUBERSKEJ, ktorá úspešne končí ZŠ. Prajeme jej, aby sa jej darilo a dosiahla všetko, po čom túži.

                                                                                                                      Mgr.Jana Štechuliaková

            • Výzva ku Dňu detí!

            • „Dávať je trvalejšie potešenie ako prijímať, pretože ten kto dáva, si to pamätá dlhšie.“ (N. Chamfort)

              Každý rok v škole oslavujeme Deň detí a tento rok nebude výnimkou. Na piatok deviataci chystajú pre menšie deti rôzne aktivity, pani kuchárky nám navaria skvelý guláš a možno sa nám ujde aj po kopčeku osviežujúcej zmrzliny...

              Avšak keby bol svet ideálne miesto, tak by sa s nami na už „skoroprázdninovej“ vlne viezol aj dvanásťročný MAŤKO, ktorý by chodil k nám do 6.A. Maťkovi bol diagnostikovaný autizmus, a preto nemôže prežiť tento deň s nami.

              My sme sa však rozhodli, že sa s ním o našu radosť podelíme – Maťkova obľúbená pochúťka sú kompóty, najmä tie broskyňové. Preto chceme, aby sa deti zapojili do výzvy – V PIATOK CHCEME VYZBIERAŤ PRE MAŤKA ČO NAJVIAC KOMPÓTOV.

              Takže keď deti prídu v piatok (25. 6.) do školy, okrem misky na guláš budú mať v ruksaku aj JEDEN KOMPÓT, ktorý zavarili naše šikovné mamičky či babičky (vítané sú  hlavne broskyňové, môžu byť aj jahodové, jablkové, marhuľové...) a odovzdajú ho triednej pani učiteľke. Pre nás je to maličkosť, ale pre Maťka je to obrovská vec.

              My potom zájdeme k Maťkovým rodičom a náš darček im odovzdáme. Veríme, že tým Maťkovi vyčarujeme úsmev na tvári a ukážeme mu, že aj keď nechodí s nami do školy, stále k nám patrí.

               

            • Hravá geografia – Typy krajín na Zemi

            •  

              Koniec školského roka sa blíži a na geografii ostalo neprebraté posledné učivo Typy krajín Zeme.

              S piatakmi sme sa rozhodli,že nebudeme písať poznámky či  pozerať prezentácie..., ale že si rôzne typy krajiny sveta  sami vyrobíme.V učebnici geografie sme si prečítali,aké rastliny tam  rastú alebo aké zvieratá žijú v daných prírodných krajinách,rozdelili sme sa na skupiny a začali plánovať náš projekt.

              Z domu sme si doniesli potrebné veci napr. rastliny, zeminu, piesok, umelý sneh, zvieratká z našich hračkárskych zbierok a pri niektorých častiach sme sa výtvarne realizovali.

              Na hodinách geografie postupne vznikali naše krajinky. Každý v skupine pridal svoj nápad a niečo vylepšil, požičiavali sme si materiál, ktorý už skupina nepotrebovala vo svojom projekte krajiny.

              Všetky krajiny sa náramne vydarili. Alex Ž. s Nikolasom K. svoju krajinu – Lesy mierneho pásma vylepšili tak, že ju zobrazili v podobe,ako ju zmenil svojou činnosťou človek.

              Keď boli naše krajiny hotové, tak sme si ich navzájom predstavili a opísali ostatným našu víziu.Takto sme sa niečo naučili aj o ostatných krajinách Zeme, aj sme sa zabavili pri prezentovaní. Tešíme sa na ďalší projekt.

                                                                                                                           Žiaci 5. A a Mgr. Jana Štechuliaková

            • Escape room (1.stupeň)

            • Escape room je dobrodružná hra, ktorú si naši žiaci na 1. stupni už raz vyskúšali. Ale keďže sa im zapáčilo byť agentmi, chceli opäť zažiť túto napínavú zábavu. V tejto hre išlo o to, že v určitom časovom intervale museli zneškodniť bombu. Aby sa im to podarilo, museli hľadať indície, odpovede na rôzne zaujímavé otázky, riešili rôzne hlavolamy a na ich základe otvorili zámky a zneškodnili tak bombu. Hra bola tak vytvorená, aby okrem logického myslenia, jemnej motoriky, postrehu, a tímovej práce, využili aj vedomosti z každého predmetu v súlade so vzdelávacími štandardami. A ani zamestnanci našej školy nezaháľali, v rámci teambuildingu predviedli svoje vedomostné a pátračské schopnosti.                                               Mgr. Zuzana Tarajová

            • Deň narcisov

            • Deň narcisov je jedinečná verejno-prospešná zbierka Ligy proti rakovine, ktorá nemôže mať pauzu ani počas pandémie, a preto by sme vás chceli informovať ako bude tento rok prebiehať. Deň narcisov sa uskutoční v termíne od 10. – 12. júna opäť netradične bez dobrovoľníkov v uliciach. Podpora Dňa narcisov dobrovoľným príspevkom bude možná v čase komunikačnej kampane už od 7. - 20. júna formou SMS na telefónnom čísle 848 alebo príspevkom na účet zbierky SK09 0900 0000 0054 5454 5454.

              Občianske združenie Ligy proti rakovine chcelo zachovať myšlienku spolupatričnosti Dňa narcisov u dobrovoľníkov zapojením sa do súťaže o ,,najväčší narcis.“ Naši siedmaci sa spojili v jeden tím a počas 2 týždňov adaptačného vzdelávania vytvorili 280 cm narcis, ktorý sme poslali do súťaže ešte v máji.    

                                                                                                                                                      Mgr. Eva Tarajová

            • ŠTVORNOHÁ NÁVŠTEVA

            • Vo štvrtok 3. júna 2021 k nám do školy v rámci svojho preventívneho programu prišiel policajný zbor z Dolného Kubína v sprievode štvornohých „policajtov“. Ich cieľom bolo oboznámiť deti s činnosťou policajných psov, ktorí majú nezastupiteľné miesto pri výkone rôznych policajných úkonov; sú nápomocní pri vyšetrovaní závažných zločinov, sú veľmi dôležití pri pátraní po nezvestných alebo stratených osobách, ale dokážu zneškodniť aj odzbrojeného páchateľa.

                       Deti na vlastné oči videli ukážky z kynologického výcviku (napr. rôzne povely) alebo sa pozreli ako dokáže policajný pes dopadnúť a zneškodniť ozbrojeného páchateľa, ktorý na príslušníkov polície strieľa. Po prehliadke sa mohli ísť na psíkov pozrieť a milí policajti im odpovedali na zvedavé otázky, mohli si vyskúšať ochranný odev policajta pri výcviku psa alebo sa odfotiť s policajným autom.

                       Kevinovi a jeho ďalším psím kamarátom ďakujeme za zaujímavú prehliadku a pánom policajtom za prínosnú prednášku nielen ohľadom kynológie policajných psov, ale i nášho správania sa k ostatným.           Mgr. Lucia Vilčinská

            • ESCAPE ROOM (2. STUPEŇ)

            • Po náročnom dištančnom vzdelávaní a ešte náročnejšom nástupe do školy si deti zaslúžili malý reset. Škola si pripravila pre ne populárnu aktivitu „Escape room“ zameranú na overenie ich vedomostí a zručností. Deti ani nevedeli, ale zopakovali si poznatky z daného ročníka a ešte aj utužovali triedny kolektív.

              Svoj zážitok najlepšie zhrnula žiačka Karolína L. z 5. A:

              Neviem, ako  mám začať. Bol to najlepší deň môjho života. Začali sme tým, že nám pán rozdal také zaujímavé vizitky. Keď sme vošli do pripravenej miestnosti, bola tam tma. Na našich vizitkách za zjavili znaky ako srdiečko, štvorec, hviezda atď., podľa ktorých sme boli zaradení do skupiny. Náš čas bol 30:00 min. V strede izby bola bomba, ktorú sme museli zastaviť, aby nevybuchla. Na svojich stanovištiach sme riešili úlohy, a potom sme odomkli jednu zo zámok na bombe.  Po tomto sme už nepracovali v skupinách, ale spojili sme sa. Ďalšou úlohou bolo, že sme museli odomknúť trezor. V ňom  bola obálka s umelými peniazmi a museli sme ich spočítať. Spolu to bolo 1467 eur. Týmto kódom „1467“ sme otvorili bombu. Do konca nám zostávalo 6:00 min!!! Keď sme to otvorili, bola tam ďalšia úloha na prestrihnutie drôtu. Otázka znela: „Kto bol prvý slovenský kozmonaut?“ Naša odpoveď –  Ivan Bella.  Našťastie sme mali pravdu, prestrihli sme červený drôt a bombu sme zneškodnili. Do konca nám zostalo 5:14. Boli sme na seba veľmi hrdí. Kebyže sa takto učíme každý deň, nevadilo by mi to.                                                                                                                                   Mgr. Lucia Vilčinská

            • Hľadanie pokladu

            • Ak chceli prváci získať poklad, už od rána museli plniť rôzne úlohy. Najskôr čítali z čítanky, potom počítali príklady, hádali hádanky a zo začiatočných písmen zistili, kde sa poklad nachádza. No ale aj von plnili rôzne úlohy! Z písmen ktoré našli, poskladali slovo, a tak zistili, kde sa poklad ukrýva! A keďže už poznajú všetky písmená, nebol to žiaden problém! Poklad sme našťastie našli a na záver dostali všetky deti na škole od nášho vedenia nanuk! Po takom náročnom dni, nám dobre padol! Ďakujeme!                                                                            Mgr. Zuzana Tarajová

            • Stará mama robí bublaninu

            • Aj čítanie môže byť zaujímavé a voňavé. Neveríte? Na hodine čítania v 1. ročníku sme miešali, mixovali, piekli, umývali. Veru nám to po škole poriadne rozvoniavalo a samozrejme, že sme sa už nemohli dočkať, kedy z ovocnej bublaniny ochutnáme. Bola naozaj vynikajúca a chutila skoro ako od starej mamy.                                                                                                                                   Mgr. Zuzana Tarajová

            • Pomoc pre UNICEF

            • Svetová organizácia UNICEF začala pracovať už v roku 1946, od kedy pomáha rodinám a najmä deťom v núdzi. Cieľom organizácie UNICEF je, aby každé dieťa malo detstvo, počas ktorého je milované, chránené, zdravé, vzdelávané a v ktorom je schopné naplniť svoj potenciál.  A to nielen na Slovensku, ale v ktorejkoľvek krajine sveta. 

              Podpora, ktorú poskytuje pre deti po celom svete charitatívna organizácia UNICEF, je ​​počas pandémie Covid-19 dôležitejšia ako kedykoľvek predtým. Viac ako 1,6 miliardy detí z celého sveta počas tohto obdobia nemohlo navštevovať školy a muselo sa učiť doma. Toto je jeden z najväčších problémov súčasnosti, pretože nie všetky deti majú rovnaké podmienky na vzdelávanie a vedomostná priepasť medzi nimi sa zväčšuje viac ako inokedy predtým.

              Žiaci druhého stupňa sa v rámci hodín anglického jazyka zapojili do jednoduchej ankety od vydavateľstva MacMillan. V dotazníku odpovedali na otázky o tom, ako a čo by sa chceli učiť na hodinách anglického jazyka. Po vyplnení ankety bola na účet UNICEF-u odoslaná ​​1 £ za každý odoslaný formulár. A tak sme aj my prispeli zopár klikmi na internete k tomu, aby sa iné deti vo svete vďaka organizácii UNICEF mali o trochu lepšie.                                                                                                                   Mgr. Andrea Kralčáková

            • Apríl – mesiac lesov

            • Apríl je u nás už od roku 1952 oslavovaný ako mesiac lesov. Svet lesov predstavuje úžasnú  rozmanitosť druhov, vzťahov, tvarov, farieb, zvukov a vôní. Ich vzhľad sa mení so vzdialenosťou od rovníka, ako aj s rastúcou nadmorskou výškou. Bez ohľadu na to, či len tvoria buky, javory, smreky, jedle alebo borovice, či dorastajú do výšky 20 alebo 100 metrov, vždy sa od koreňov hlboko v pôde až po vrcholky korún odohráva vzrušujúce prírodné divadlo. Jeho aktérmi sú živé organizmy, od mikroskopických organizmov cez huby, machorasty, lišajníky, papraďorasty, kvitnúce rastliny až po spoločenstvá cicavcov, vtákov a najrôznejších bezstavovcov. Vládnu medzi nimi priateľské aj nepriateľské vzťahy, smrť jedných je začiatkom zrodenia tisícov ďalších jedincov schopných rozkladať odumretú organickú hmotu na základné stavebné kamene, z ktorých sa organická hmota znovu formuje. Milióny rokov už funguje medzi živými tvormi tento kolobeh hmoty a energie, ale málokedy je taký výrazný ako v lesoch, ktoré patria medzi najrozmanitejšie a najzložitejšie prírodné ekosystémy našej planéty (Štursa, Prochádzka, 1999).

              Sú chvíle, keď unavení z práce, či z každodenných starostí vyhľadávame miesta v šumení lístia, speve vtákov a čerpáme v nich nové sily. Pre niektorých je les holá bučina, kde sa nám nohy hlboko zabárajú do napadaného lístia, pre iných zasa teplá dubina plná tepla alebo naopak hustá smrečina, do ktorej neprenikne takmer žiadny slnečný lúč. Slovensko môžeme bezpochyby nazvať krajinou lesov, veď pokrývajú viac ako 40 % jeho rozlohy.

              Štvrtáci na výtvarnej výchove pomocou farieb a štetca namaľovali krásne obrázky prírody a krátkou básničkou priblížili krásy lesa.

              Starší žiaci, keďže sú na distančnom vzdelávaní, sa mohli zapojiť do online kvízu s tematikou les a súťažiť tak o tričko s prekvapením.

              Veríme, že na ďalší školský rok sa do aktivít v rámci mesiaca lesov budú môcť zapojiť aj ďalšie ročníky našej školy.                                                                                                                                 Mgr. Eva Tarajová

            • Deň Zeme

            • Je dôležité, aby sme si uvedomili, že zemské zdroje nie sú nevyčerpateľné a prostredníctvom spoločnéhu úsila, tak môžeme chrániť jej poklady. Deň Zeme je venovaný Zemi, ktorý sa koná každý rok 22. apríla. Na poslednej hodine si tak prváci pripomenuli ako májú šetriť vodou, elektrinou, ako odpadkový materiál môžu opäť využiť na tvorenie nových a zaujímavých výrobkov. Tiež každý deň recyklujú odpad, pretože v triedach máme „ekokoše“. Vytvorili krásny ekoplagát, na ktorom upozornili, ako sa máme lepšie správať k našej palnéte. Plagát nám zdobí chodbu našej školy a žiaci sa už teraz tešia, čo vymyslia opäť o rok.          Mgr. Zuzana Tarajová

            • Hrdinovia klímy idú do slovenských škôl

            • Komiks namiesto učebnice? Prečo nie! Komiks ,,Hrdinovia klímy“ je príbeh o budúcnosti na zemi o 100 rokov, keď je problém klimatickej krízy už vyriešený. Komiks pútavou formou vypĺňa medzery v znalostiach žiakov o klimatickej zmene a pomáha im rozlišovať dôveryhodné fakty od výmyslov a dezinformácií, ako sa vedcom a dobrovoľníkom z celého sveta podarilo vyliečiť našu planétu.

              Na slovenských školách chýbajú osnovy, prehľadné a použiteľné materiály, ktoré by pomáhali žiakom vysvetliť príčiny a riešenia klimatickej krízy, a preto sa aj naša škola rozhodla projekt podporiť a dostať tak komiks, učebnú pomôcku, k žiakom našej základnej školy. Starší, ale aj mladší žiaci sa môžu hravým spôsobom oboznámiť s faktami o klíme a dôležitosti vedeckého skúmania. Ku Dňu Zeme sme dostali 50 výtlačkov komiksu o vedeckom poznávaní zmeny klímy.

                                                                                                                                                   Mgr. Eva Tarajová

            • Zápis detí do materskej školy

            •  

               

               

               

               

              ZŠ s MŠ Habovka, E.P.Bárdoša 235/50, 027 32 Habovka

               

              Podmienky prijatia dieťaťa do materskej školy

              v školskom roku 2021/2022

               

              Na predprimárne vzdelávanie v materských školách sa prijímajú deti v súlade § 59 zákona    č. 245/2008 Z. z. a v súlade § 3 vyhlášky Ministerstva školstva Slovenskej republiky                    č. 306/2008 Z. z.  o materskej škole v znení vyhlášky Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 308/2009 Z. z.  

              Do  materskej školy sa prijímajú deti  na základe písomnej žiadosti zákonného zástupcu spolu s potvrdením o zdravotnom stave dieťaťa od všeobecného lekára pre deti a dorast, ktorého súčasťou je aj údaj o povinnom očkovaní.

              Pre dieťa, ktoré dosiahlo päť rokov veku do 31. augusta 2021 je predprimárne vzdelávanie povinné.

              Povinné predprimárne vzdelávanie plní dieťa v materskej škole v obci, v ktorej má trvalý pobyt (ďalej len „spádová materská škola“), ak rodič pre dieťa nevyberie inú materskú školu. Dieťa môže plniť povinné predprimárne vzdelávanie aj v inej ako spádovej materskej škole, ak ho riaditeľ tejto materskej školy prijme na predprimárne vzdelávanie.

              Od školského roku 2021/2022 bude môcť dieťa plniť povinné predprimárne vzdelávanie aj formou individuálneho vzdelávania

              Na predprimárne vzdelávanie sa prijíma:

              -    spravidla dieťa od troch do šiestich rokov veku,

              - dieťa, ktoré dovŕšilo šiesty rok veku a ktoré pokračuje v plnení povinného        predprimárneho vzdelávania, je potrebné doložiť písomný súhlas príslušného zariadenia výchovného poradenstva a prevencie, písomný súhlas všeobecnmého lekára pre deti a dorast a informovaný súhlas zákonného zástupcu

               je možné prijať aj dieťa so špeciálnymi výchovno–vzdelávacími potrebami (dieťa so zdravotným postihnutím - zmyslovým alebo telesným), k žiadosti je potrebné doložiť vyjadrenie príslušného zariadenia výchovného poradenstva  a prevencie a súhlasné vyjadrenie všeobecného lekára pre deti a dorast,

              -    deti mladšie ako tri roky (podľa podmienok  a kapacity MŠ).

               

              Na predprimárne vzdelávanie sa prednostne prijíma:

               - dieťa, ktoré dovŕšilo piaty rok veku do 31. augusta2021, pre ktoré je predprimárne vzdelávanie povinné

              - dieťa, ktoré pokračuje v plnení povinného predprimárneho vzdelávania

               

               V prípade zvýšeného záujmu zákonných zástupcov o prijatie dieťaťa do materskej školy, budú uprednostnené deti, ktoré spĺňajú ostatné podmienky prijímania:

               

              • dieťa, ktoré k 31. augustu 2021 dovŕši tretí až piaty rok veku dieťaťa
              • dieťa, ktoré má odporúčanie od lekára/prijať zo zdravotných dôvodov
              • výnimočne možno do materskej školy prijať aj dieťa od dvoch rokov veku, ak sú vytvorené vhodné vhodné materiálne, personálne a iné podmienky (predovšetkým kapacitné podmienky).

              Ak ide o dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, zákonný zástupca predloží okrem žiadosti a potvrdenia o zdravotnom stave dieťaťa aj vyjadrenie príslušného zariadenia výchovného poradenstva a prevencie. Dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami sa môže prijať na diagnostický pobyt dieťaťa. Riaditeľka školy rozhodne o forme pobytu prihliadaním na individuálne osobitosti dieťaťa. Po skončení diagnostického pobytu rozhodne o prijatí alebo neprijatí do materskej školy na základe výsledkov diagnostického pobytu.

               

              Miesto a termín podávania žiadosti

              Žiadosť o  prijatie dieťaťa na predprimárne vzdelávanie a potvrdenie o zdravotnom stave dieťaťa na školský rok 2021/2022 si  môžete prevziať v materskej škole alebo stiahnuť z web stránky materskej školy www.mshabovka.edupage.org

              Vypísanú žiadosť spolu s potvrdením o zdravotnom stave dieťaťa je potrebné doručiť od  1. mája 2021 do 31. mája 2021.

              Zákonný zástupca môže podať žiadosť:

              • osobne
              • poštou alebo kuriérom na adresu materskej školy,
              • emailom (naskenovaním originálneho tlačiva, originál doručiť pri prijatí dieťaťa),
              • elektronickým podaním doručeným do elektronickej schránky materskej školy,

              Riaditeľka školy vydá rozhodnutie o prijatí respektíve o neprijatí dieťaťa do materskej školy na predprimárne vzdelávanie do 15.júna 2021.